hacker

ÚNIKOVÁ HRA «HACKEROVO DOUPĚ»

60 minut
2-6 hráčů
Střední
1000-1200 Kč
84%

Expertní
hodnocení

  • Námět93%
  • Hádanky85%
  • Atmosfěra79%
  • Technologie85%
  • Dynamika90%
  • Servis75%
Alan Winchester byl mladý, revoltující počítačový nadšenec, který trpěl utkvělou představou, že řešením všech světových krizí a konfliktů je jeden ultimátní, a sice třetí světová válka. Alan se dokázal nabourat do Amerického systému raketové ochrany, a ke smůle všech se mu povedlo aktivovat zbraně kalibru největšího – rakety nesoucí atomové hlavice. Namířil je na území Ruska a spustil odpočet.Naštěstí se mýlil, zabránit odpálení raket totiž můžete jako špičkoví agenti ještě Vy a Váš tým…

Autoři hry Hackerovo doupě

Příběhy na téma hackeři se stávají v poslední době více a více populární. Tato móda se již dávno dostala do filmových zápletek, seriálů a do únikové hry «Hackerovo doupě» od «The Chamber».

Po vstupu do místnosti hned pochopíte, že autoři se snažili ze všech sil. A není to pouze snaha povrchní. Hádanky se neopakují, některé z nich jsou hodně technologické, některé vyžadují pro řešení jen selský rozum. Právě tento mix zajímavých technologií a klasických hádanek tvoří tu opravdovou atmosféru hry.

Podle scénáře musíte vypnout hlavní počítač hackera a zachránit svět od jaderné války. Scénář perfektně zapadá do atmosféry hackerského doupěte. Nedojedený hamburger, plakáty, komiksy na zdi, rozházené notebooky - všechno jakoby křičí: zde žije posedlý geek! Kvalita rekvizit naprosto dotváří atmosféru, do které se noříte v průběhu hry.

I přes vysokou dynamiku hry ji nelze nazvat složitou. Ve hře nejsou nelogické úkoly. Vezměte si s sebou 3-4 kamarády - místa a hádanky vystačí pro všechny.

Co se týče servisu - je dokonalý. Na recepci Vás uvítá milá slečna (mluvicí třemi jazyky), která Vás poměrně zajímavým způsobem informuje o ději. Nápovědy, které jsme od ni dostali byly vodítkem, ne však prozrazením pointy. «The Chamber» se nachází v dochozí vzdálenosti od zastávky u Právnické fakulty, zaparkovat se dá na i placeném parkovišti v blízkosti hotelu Inter Continental.

Výsledek: celou únikovou hru a přístup autorů k ní bychom rádi oznámkovali stupněm výborný. Hra je podle nás vhodná jak pro pokročilé hráče, tak i pro začátečníky – nechybí zde nutná atmosféra i technologické hlavolamy, které dokreslují pocit opravdového hackerova doupěte.

Questmania

The Chamber

 

Uživatelské hodnocení

1 hlasování, průměr: 4,00 z 51 hlasování, průměr: 4,00 z 51 hlasování, průměr: 4,00 z 51 hlasování, průměr: 4,00 z 51 hlasování, průměr: 4,00 z 5
(1 hlasů , průměrné hodnocení: 4,00 out of 5)
Abyste mohli hlasovat, musíte být přihlášeni.
Nahrávám...

Napište svůj názor

avatar
6000

Svatopluk Fronk
Member
12.4.2016 14:00

Z této hry jsme si odnesli rozporuplné pocity. Realizace moc pěkná a věrohodná. Velká spousta technických vychytávek.

Ale rozhodně nesouhlasíme s tím, že hra není těžká nebo že všechny kroky jsou logické. Šli jsme v týmu 5 zkušených (každý za sebou víc než 3 escape rooms + několik desítek šifrovacích her) a hru jsme nezvládli. Zvládnutím rozumíme dokončit ve vymezeném čase, ideálně bez nápověd.

Ve hře je velká spousta aktivit a je vidět, že s tím autoři vyhráli. Bohužel také ale slepých cest a drobností, které by stálo za to dotáhnout. Při naší hře jsme se zasekli na 10 minut už na první aktivitě, která zrovna logická nebyla a na kterou nic nenavádělo a docela nás rozladil komentář nápovědy „nevěšte hlavy, na tohle nikdo nepřijde“. Nápovědu jsme museli následně čerpat ještě tak 6x (z toho 3x kvůli nefunkčním komponentám) a i když nás slečna nechala dohrát po limitu (celkem 73 minut), odnášeli jsme si ze hry divnou pachuť toho, že sice hezké, ale frustrující. A to jsme prý byli moc šikovní a těch nápověd čerpali málo.

Po hře jsme se shodli, že: kdo má cíl pobavit se na hodinu, pro toho super (dali bychom hodnocení klidně 100%). Kdo má cíl vidět ze hry co nejvíc a pokusit se bez pomoci dokončit, pro toho to spíš není.

Svatopluk Fronk dal hodnocení 4Svatopluk Fronk dal hodnocení 4Svatopluk Fronk dal hodnocení 4Svatopluk Fronk dal hodnocení 4Svatopluk Fronk dal hodnocení 4
Alice K.
Guest
Alice K.
23.6.2017 7:50
Na úvod musím říct, že samotná hra a atmosféra se mi líbila, zpracování pěkné, ale neumím si představit, že ji někdo zvládne ve vymezeném čase a bez nápověd, a už vůbec ne, že ji zvládne tým převážně začátečníků. Umím si představit, že tým zkušených únikářů to zvládne, ale s nápovědami Jen pro dokreslení – byla to první únikovka asi z pěti, kterou jsem nedala A to jsem nehrála jen hry typu zámečky ve sklepení, ale i technologicky pokročilejší hry. Jak je už zde zmíněno, hned první aktivita je poměrně nelogická a nevede k ní žádné vodítko a my se zde zasekli na 7 minut, než nám bylo napovězeno. Mít těchto sedm minut na konci, možná bychom měli větší šanci to dohrát (s nápovědami). Pokud s tímto prvním krokem má problém každý, nevím, proč obsluha do úvodního příběhu nezakomponuje nápovědu, kterou pak stejně volá. Minuty navíc jsme nedostali a druhou důležitou část hry jsme objevili pár minut před koncem, takže už nám bylo jasné, že to nemáme šanci stihnout a poměrně to snížilo naši efektivitu i radost ze hry. Ve hře je opravdu velká spousta věcí, maličkostí a drobností a zorientovat se v tom je dost náročné, a většina z toho je nedůležitá pro odkrývání dalsích stop. Někdy není hned jasné, jak a zda vůbec danou věc použít, takže my jsme si jednu věc i „zničili“ a musela nám být dodána nová, což byla zase opět ztráta x minut, než nám došlo, že věc měla být použita jinak. Suma sumárum, myslím, že hře by prospěla malá revize, aby byla větší šance hru dohrát v rámci 60 minut, k méně funkčním komponentům nápověda (nemačkejte ty tlačítka tak rychle za sebou :D), nápověda k první aktivitě už do úvodního příběhu a trochu snížit množství nepotřebného balastu v místnosti. A možná dát týmu papír… Read more »
wpDiscuz